سفارش تبلیغ
صبا ویژن

وبلاگ پزشکی و سلامتی

نظر

تشویق کودکان به مصرف سبزیجات

کودکان به طور معمول تمایلی به مصرف سبزیجات ندارند و حتی از خوردن آن پرهیز می کنند، اما با کمی خلاقیت می توانید آن ها را به این کار تشویق کنید. شاید یک علت این موضوع این است که دندان ها و فک کودکان هنوز قابلیت جویدن و خرد کردن سبزی ها را ندارد.یکی از روش های افزایش مصرف سبزی  در کودکان تهیه اسموتی است. به گزارش عصر ایران ازسایت “لیو لاو فروت”، بیشتر کودکان نمی توانند در برابر نوشیدنی های رنگارنگ مقاومت کنند و شما می توانید به راحتی و با استفاده از میوه ها و سبزی های سالم و مغذی اسموتی هایی خوشمزه تهیه کنید.

اسموتی چغندر-بلوبری چغندر منبع خوبی برای تامین ویتامین C، پتاسیم، منگنز و فولات است. در اسموتی چغندر وبلوبری، شیرینی طبیعی چغندر با قدرت آنتی اکسیدانی بلوبری و آب پرتقال ترکیب می شود تا محصولی میوه ای که خوشمزه و سالم است، شکل بگیرد.

مواد تشکیل دهنده: یک فنجان چغندر (پوست گرفته و خرد شده) یک فنجان بلوبری (تازه یا منجمد) یک عدد موز (خرد شده و منجمد) یک فنجان یخ یک فنجان آب پرتقال روش تهیه: یخ، چغندر، بلوبری، موز و آب پرتقال را درون مخلوط کن بریزید و تا زمانی که ترکیبی با بافت نرم و یکدست شکل بگیرد، به هم زدن ادامه دهید.

اسموتی اسفناج سبزی های برگ دار، مانند اسفناج، سرشار از فیبر غذایی و مواد مغذی گیاهی است. عطر و طعم سبزی های برگ دار را می توانید با میوه هایی مانند سیب و انگور متعادل کنید که آن ها نیز سرشار از ویتامین ها و فیبر غذایی است و مزه خوبی به اسموتی می بخشد.

مواد تشکیل دهنده: یک فنجان برگ اسفناج (خرد شده) نصف یک عدد سیب (پوست گرفته و خرد شده) یک موز رسیده (تازه یا منجمد) یک فنجان انگور بی دانه مقداری ماست وانیلی روش تهیه: برگ های خرد شده اسفناج، سیب، موز، انگور و ماست را درون مخلوط کن بریزید و تا زمانی که ترکیبی با بافت نرم و یکدست شکل بگیرد، به هم زدن ادامه دهید.

 

اسموتی های خوشمزه سبزیجات برای کودکان

اسموتی های خوشمزه سبزیجات برای کودکان