سفارش تبلیغ
صبا ویژن

وبلاگ پزشکی و سلامتی

نظر

یکی از مشکلاتی که در بین زنان و مردان گاهی وقتا پیش می آید مشکل در ادرار است و در واقع یک مشکل چالش بر انگیز است زیرا ممکن است مثانه فرد کنترل نگه داشتن ادرار را از دست بدهد. افرادی که تکرار ادرار دارند هر دو ساعت یا بیشتر برای ادرار کردن به دستشویی می روند، در ادامه این مقاله شما را با علت تکرر ادرار و درمان آن آشنا خواهیم کرد.

علت تکرر ادرار چیست؟

اختلال کلیوی : یکی از علت تکرر ادرار اختلال در عملکرد کلیوی می باشد و باعث مشکلاتی مانند: کم اشتهایی و کاهش وزن نیز می شود.

عفونت دستگاه ادراری :  داشتن درد زیر شکم و تکرار ادرار از نشانه های عفونت باکتریایی می باشد. و در واقع علت تکرر ادرار نیز محسوب می شود.

سنگ کلیه : داشتن سنگ کلیه، تکرار ادرار را به شدت درد آور می کند زیرا، باعث مسدود شدن مجاری ادرار می شود.

رژیم نامناسب : نوشیدن زیاد آب و نوشیدنی ها کربوهیدراتی یکی دیگر از علت تکرر ادرار می باشد.

دلایل طبیعی : افرادی که مشکلات رحم دارند و یا زایمان های زیاد و نزدیک به هم داشته اند موجب تشدید شدن تکرار ادرار و فشار به مثانه می شود.بنابراین دلایل طبیعی نیز یکی از علت  تکرر ادرار است.

علائم تکرار ادرار بی اختیاری در ادرار احساس سوزش در ادرار ادرار داشتن بیش از هفت بار در روز از بین نرفتن احساس ادرار شفافی ادرار

 

روش های درمان تکرر ادرار

تکرار ادرار نیاز به درمان های خانگی دارد که با استفاده از روش های خانگی می توانید آن را درمان کنید.

سرکه سیب

سرکه سیب به دلیل داشتن خواص ضد قارچی و ضد باکتری می تواند با هر گونه عفونتی که موجب تکرار ادرار شده است مبارزه کند و همچنین باعث کاهش درد در ارتباط با عفونت های دستگاه گوارشی می شود علاوه بر این سرکه سیب دارای پتاسیم و مواد معدنی مفید است که به تعادل ph بدن کمک زیادی می کند. بنابراین یک قاشق غذا خوری سرکه سیب را با یک قاشق چای خوری عسل خام در یک لیوان گرم مخلوط کنید و دو بار در روز این مخلوط را میل کنید. روش دیگر استفاده از سرکه سیب برای درمان تکرار ادرار این است که تا 2 فنجان سرکه سیب را به آب حمام خود اضافه کنید. سپس 15 تا 20 دقیقه در آن بمانید این کار را یک‌بار در روز انجام دهید.

دانه شنبلیله

دانه شنبلیله برای درمان تکرار ادرار بسیار مناسب است برای این منظور پودر دانه را با عصاره دانه اسقف و زنجبیل میکس کنید یک محلول با آب یا عسل رقیق شده درست کنید و روزی دو بار از این محلول استفاده کنید تا نتیجه مطلوبی را به دست آورید.

 

آب جعفری

آب جعفری کمک زیادی به درمان تکرار ادرار می کند بنابراین افرادی که از ادرار مکرر رنج می برند باید آب بیشتری نیز مصرف کنند تا بتوانند میزان بیشتری ادرار را خارج کنند و باکتری ها خارج شوند بنابراین آب جعفری کمک زیادی به این فرایند می کند.

 

 کمپرس گرم

یکی از روش های کاهش درد مکرر ادرار کمپرس آب گرم می باشد زیرا، باعث کاهش فشار مثانه و همچنین آرام کردن ماهیچه می شود بنابراین یک بطری آب گرم را درون یک حوله بگذارید و دراز بکشید و این بطری گرم را زیر مثانه خود قرار دهید و زمانی که احساس کردید بطری سرد شد آن را بردارید هم چنین می توانید از پد گرم نیز استفاده کنید.

ماست

یکی دیگر از روش های درمان تکرار ادرار سالم نگه داشتن مثانه با استفاده از ماست می باشد، با خوردن ماست می توانید رشد باکتری خوب را در دستگاه گوارش افزایش دهید بنابراین ماست باعث بهبود بخشیدن به عفونت های دستگاه ادراری و همچنین بهبود هضم غذا می شود و همچنین تعادل باکتری های سالم روده را تقویت می کند. فقط دقت داشته باشید که از ماست طبیعی استفاده کنید زیرا ماست طعم داده شده حاوی شیرینی و عوامل مصنوعی هستند.

کرن بری:

کرن بری دارای خواص مهار کننده باکتریابی می باتشد و برای درمان مکرر ادرار بسیار مناسب است و همچنین چهار اونس آب خالص کورن  بری به جلوگیری از عفونت های دستگاه ادراری نیز کمک زیادی می کند.

 

 پودر دارچین :

دارچین به دلیل داشتن خواص ضد التهابی باعث کاهش احساس سوزش و تکرار ادرار می شود  و به سلامت کلیه کمک می کند.

علت تکرر ادرار چیست